Od: parisdakar.it
Nemecké financovanie, francúzsky projekt a japonský motor, to je kombinácia, vďaka ktorej sa v roku 1985 zrodil projekt DKV.
Peniaze na stavbu motorky pochádzali od sponzora Deutsche Kranvenversicherung AG, ktorá bola vtedy najväčšou zdravotnou poisťovňou v Európe. S nápadom prišiel Richard Montel, šéf Normoto z Juvignac Hérault a do centra projektu umiestnil radový 4-valec Kawasaki GPZ 750 ZX.
Projekt bol na svoju dobu inovatívny a nejakým spôsobom odštartoval módu viacvalcových motocyklov pretekjúcich v púšti, ktorá bola v nasledujúcich rokoch taká populárna.
Motor bol zásadne upravený. V prvom rade bolo potrebné znížiť kompresný pomer a oslabiť ho, až kým nedosiahne úrovne krútiaceho momentu vhodnejšej na preteky v púšti. Ladenie však umožnilo dosiahnuť pozoruhodný výkon okolo 80 koní. Ďalší „malý DIY“ bol zameraný na odľahčenie: bol demontovaný štartér s následným odľahčením elektrického systému. Nasadená bola štartovacia sada Kawasaki Z 650. Podomácky vyrobený vzduchový filter Sachs „požičaný“ z Volkswagenu Golf, pekný výfuk 4-1 a voilà, je to!
Schéma podvozku bola zachovaná ako u Kawasaki ZX, dvojitá kolíska bola skrátená za účelom pridania odnímateľnej kolísky, uľahčenia údržby, podopretia sedla a prídavnej nádrže. Na uhasenie smädu 4-valca je hlavná nádrž vyrobená z 2mm plechu s objemom 45 litrov a ďalšia 15 litrová nádrž je umiestnená pod sedlom.
Vidlica, Kayaba presadená z Yamahy YZ 490, s prispôsobenými nástavcami pre strmene dvoch kotúčových bŕzd Brembo s priemerom 220 mm. Projekt, určite seriózny a dobre urobený, je zvýraznený vytvorením zlatých eloxovaných hliníkových častí, ako je nosná doska predných a zadných brzdových strmeňov a trojuholníky vidlice. Kyvná vidlica bola tiež odvodená od ZX a obsahovala namiesto systému Unitrak dve klasické a spoľahlivé White Powers so samostatnými nádobami. Náboje kolies boli zo Z 650.
Silnou stránkou DKV sa zdal byť dobrý výkon vo všetkých rýchlostiach, solídnosť spoľahlivého motora a jazdci ako Yvan GORONESKOUL, Philippe VASSARD a André BOUDOU, všetci určite talentovaní a skúsení.
Maximálna rýchlosť odhadovaná na 200 km/h na ceste a 180 na piesku a so suchou hmotnosťou 170 kg určite nerobili z DKV najlepšie ovládateľný motocykel na Dakare...
Žiaľ, tento zaujímavý „európsky“ projekt nemal veľa šťastia, keďže všetci 3 piloti odstúpili.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára