Pre niektorých jazdcov sú moderné veľké endurá stále len kompromisom – ich jazdná dynamika, podvozky a ráfiky sa v priebehu rokov výrazne vzdialili od pôvodného terénneho poslania. A hoci ponúkajú výkon porovnateľný so športovými cesťákmi či dokonca superšportmi, stále to nie je dosť na to, aby ich brali vážne tí, ktorí jazdia na hrane. Presne takí sú Ernst Schick a jeho syn – muži, pre ktorých motocykle nie sú len o cestovaní, ale predovšetkým o rýchlosti a precíznej ovládateľnosti.
Ich základňa – servisné centrum Goldwing v tirolských Alpách – síce evokuje pohodové cestovanie, no realita je iná. Oveľa častejšie ich nájdete v kombinézach, ako sa pripravujú na ostrý víkend na okruhu. Sklon ku športovej jazde je u nich vrodený, a ich srdce bije najmä pre stroje ako CBR. Nie je preto prekvapením, že hneď na začiatku jari vyrážajú do Mugella, aby na legendárnej rovinke MotoGP odpálili prvé rýchle kilometre sezóny.
Aby však mohol byť Crosstourer hodný ich štýlu jazdy, musel prejsť dôkladnou úpravou. Schick starší si dal za cieľ vytvoriť stroj, ktorý nebude len robustný, ale aj atletický. Ako technický základ poslúžili komponenty z troch osvedčených modelov – CB1300, VFR1200F a CB1000R. Predná vidlica dostala výkonné vybavenie od Wilbersa a predné 17-palcové koleso s pneumatikou Bridgestone BT-016 teraz pevne drží stopu pod minimalistickým blatníkom. Výsledkom je nielen vizuálne čistý, čiernobiely stroj, ale predovšetkým motorka, ktorá sa nestratí ani v ostrých stúpaniach a klesaniach alpských ciest.
Technické údaje:
✱ Predný ráfik: CB1300 upravený
✱ ABS predný krúžok: CB1300 upravený
✱ Zadný ráfik: VFR1200F
✱ Predné brzdové kotúče: vyrobené na mieru ABM
✱ Predný blatník: CB1000R mierne upravený
✱ Pružiny prednej vidlice: Wilbers
✱ Predné pneumatiky: Bridgestone BT016 Pro 120/70/17
✱ Zadné pneumatiky: Bridgestone BT016 Pro 190/55/17
Zdroj: 1000ps.de
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára